mandag 10. mai 2010

Hvite narsisser - og en blåveis

Min ekssvigermor har blåveis fra Vestfold i hagen. ;-)

Skjønne og sarte står de der og lyser. Og selv om det i grunnen kjennes ganske så kaldt og lite vårlig ut der ute i regnet, så er blåveisen like fullt et tegn på - og et løfte om - vår.

Vakre er de, det skal de ha, blåveisene.

Hvit narsiss - min yndlings interiørfarge. :-)

Pinselilje, vel? Tror jeg ...

Hva jeg øver på for tida:
Makro ved bruk av stativ - og etter tips fra nettet; Bruk av LiveView for fokusering på skjerm i stedet for via den optiske søkeren. Bruk av selvutløser for minst mulig kamerarystelse.

Har også funnet tips om å låse speilet på kameraet før bildet tas for å helt eliminere kamerarystelser, men det som skjer med mitt EOS 500D da, er at kameraet låser i sju steiner og går helt i svart.
No good.


* * * * * * * * * *
Different places, well they all look much the same
Dreams of faces in the streets devoured by names
I'm in collision with every stone I ever threw
And blind ambition where the flame turns blue

(David Gray: Flame Turns Blue)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar