tirsdag 1. juni 2010

Bille August .. Nei, juni. :-)

La meg si det med en gang: Jeg hater insekter! Det er noe så utrivelig ... krypende ... og ukontrollerbart ... over dem som jeg altså hater.

Edderkopper, biller, fluer, skrukketroll, skolopendere, tusenbein, åmer ... you name it ... ekkelt, ekkelt, ekkelt.


Men så er det nå noe med dette makroobjektivet da, som gjør at jeg bare prøve likevel. Så lenge et insekt står sånn noen lunde i ro, så bare må jeg hente kameraet mitt og prøve å forevige det.

Og det er neimen ikke enkelt - for ... in fact ... de står virkelig ikke stille. De vibrerer ... sort of ... Noe som selvsagt gjør dem enda eklere i mine øyne. Svære blir de også når jeg får dem i søkeren på min 100mm ... Grøss og gru - for noen olme og ekle beist de blir!

Aldri særlig planlagte bilder, og slett ikke tidlig på morgenen, med stativ, låst speil og live view som jeg bør bruke "etter bokji". Så nei, sylskarpt blir det ikke. Og jeg tror ikke jeg kan skylde på mandagsobjektiv en gang. :-/


* * * * * * * * * *
Did I ask too much?
More than a lot.
You gave me nothing,
Now it's all I got

(U2: One)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar