torsdag 24. juni 2010

Smøla-inntrykk

En tur til Smøla ga mange slags inntrykk, alle udelt positive. ;) Vel verdt et besøk, og da kanskje særlig til Veiholmen som jeg falt pladask for, utrolig nydelig sted der det aulet av folk, i følge min lokale informasjonskilde masse tyskere.

Vettasøren, men dette synet sjarmerte meg noe voldsomt. :)

Nok en pensjonist... Smølas første vindmølle har gått av med pensjon.

På tur ut mot Veiholmen, tror jeg.

Dette bildet tok jeg etter å ha vært i vindparken tirsdag. Uansett hvor jeg var hen fikk jeg inntrykk av å se uendelig langt. Mot evigheten og forbi... Vindmøllene var nesten det eneste jeg kunne hvile øynene på som ruvet i terrenget.

Ved parkeringsplassen ved fergekaia på Edøya.

Panorama. TROR det er mot kommunesenteret Hopen (?) da jeg kjørte derfra til Veiholmen, men er neimen ikke sikker. Mange inntrykk på en dag. ;)


Veiholmen. Der ville jeg gjerne tatt flere bilder, men det aulet av folk der. Var ute av bilen et halvt minutt for å ta disse bildene, og på den stunda var det minst 30 personer rundt bilen min - og ikke hadde de vett til å flytte på seg heller. :)

Feskarkjerringa på Veiholmen, speidende ut etter båtene tenker jeg.


* * * * * * * * * *
But if I held you in my arms again
This time I'd never let you go
And I would feel the universe for you
And I would let you know


(The Fat Lady Sings: Drunkard Logic)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar