onsdag 28. oktober 2009

Frost, skodde og mer høst ...

I dag har det vært et utrolig flott høstvær. Knall blå himmen og kaldt, og dermed har skodda liksom aldri helt sluppet taket oppi Eidsdalen. Kikka ut vinduet på formiddagen, og fikk se det flotte motivet med skoddedotter i skogen nedenfor her ... Da ringte selvfølgelig telefonen, og der ble jeg sittende til motivet var vekk ...

Men inspirert av det jeg hadde sett, var det på med superundertøy og andre varme klær, og så tok jeg med kamera med 50mm fastobjektiv (begrense seg vett'u, Tim... ;-) ...) og Isak på en liten tur ned mot elva. Frost ... og ... skodde. Passer ypperlig for ei fotointeressert dame med livet på vent. ;-)


Hvor er tequilaen? Saltranda er i alle fall på plass. :-)


Denne var det i grunnen Isak som oppdaget. Han er en observant turkamerat som elsker å ta bilder med mobilkameraet sitt mens han spretter rundt og alltid har noe å snakke om.


Trolsk, om enn temmelig grått landskap. Er bare tussene og trollene som mangler før det blir helt eventyrlig. Og nei, Isak egnet seg ikke særlig som hverken tuss eller troll. :-)




Sjatteringer...


Så til slutte et par bilder med etternølere som fortsatt har greid å klamre seg fast til trærne, selv om det ellers begynner å bli temmelig glissent rundt omkring. Men ... de bladene som fortsatt henger der har utrolig sterke og flammende farger nå.


På dette nederste bildet brukte jeg blenderåpning 3,2 i håp om å oppnå en grei effekt av at bildet blir stadig mer diffust bakover ... jeg vet ikke om det ble 100% slik jeg tenkte. Men jeg er ganske fornøyd med det (til 'gutta i fotoklubben' har fått sagt sitt i alle fall, haha).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar