tirsdag 18. mai 2010

Mer makro ... Take #

Jeg har ikke hatt makroobjektivet av kameraet siden jeg fikk det, og fremover nå blir det jo stadig nye ting å ta bilde av. Gleder meg, dette er spennende!

Disse tre bildene er tatt uten stativ, og med bruk av manuell fokusering. I dag var det overskya da jeg var ute og tok bilder, noe som definitivt er en fordel når man skal ta bilder som dette.

Kamerainnstilling på M, blender f6,3 og lukker 1/320s

Engkarse:

Jeg har rikelig med liljekonvaller her nede i Lunden. Det vil si, de har ikke kommet så langt enda, men det er en hel haug full.

Foreløpig er det bittesmå knopper og irrgrønne blader. Men jeg regner med at når jeg kommer tilbake fra Bodø, da finner jeg dem i full blomst. De er jo så vidunderlig skjønne og sarte. Og temmelig giftige. ;-)

Liljekonvall i knopp:

Den er kanskje ikke de flestes yndlingsblomst, løvetannen. Men et flott fotoobjekt, det er den, sterkt gul som den er. Og den egner seg i grunnen godt til makrobilder.

Løvetann:

* * * * * * * * * *

How can you make me fall apart
Then break my fall with loving lies?
It's so easy to break a heart;
It's so easy to close your eyes.

(Katie Melua: The Closest Thing To Crazy)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar