onsdag 28. juli 2010

Tadaaaaaaaa ... Makro!

Så er jeg tilbake til start - på en måte. Derfor syns jeg det i dag var på sin plass å ... fotografere makro. Makrofotografere? Fotografere makro? Vettasøren. Hadde i alle fall ei lita økt med kamera og makroobjektiv, mens jeg gliste fra øre til øre og bare følte meg ... Tja ... i godt humør, kanskje?

Hvitkløver (den har nok hatt størst betydning i overtroen der hvitkløver med fire blader har blitt ansett som lykkebringende.)

Forglem-meg-ei (kjærlighetsblomsten)

Tistler (sies å holde tyver ute. Noe som er enda bedre, det er at tistler hjelper mot tungsinne og depresjon. Når du føler at livet er tungt, så legg tistler under hodeputa di.)

Prikkperikum/Johannesurt (brukes som krydder i brennevin, og er altså urten Ulf Lundell synger om i Öppna landskap.)


* * * * * * * * * *
Now the song is nearly over
We may never find out what it means
But there's a light I hold before me
You're the measure of my dreams
The measure of my dreams

(The Pogues: A Rainy Night In Soho)

1 kommentar:

  1. Årre, steik kor flinke ej he blitt t å legge igjen kommentara!
    FINE bilder! Spes dei to første:)
    E so misunnelig på d makroOBJEKTIVET ditt, Lill! *sukk*

    SvarSlett